Citroen Berlingo 67hk electric 2015

Posta utan konto!

Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!

Registrera Logga in

sandvik

Ny medlem
Hej alla,.

Ny på detta forum,

Jag har i alla fall Citroën Berlingo 2015 Electric med 22 kW batteri med 41000 km på mätare, köpte den i mars i år, fungerade bra tills början på juli ,den stod parkerad utan laddning i några dagar, huvudbatteri hade runt 75%. efter några dagars stående, försök starta och felkoden kom upp i mitten av skärmen (motorfel: reparation behövs) insåg att 12 volts batteri var låg spänning och bytte ut och laddade 12 volts batteri i bilen. bara några dagar senare fungerade det bra igen.(alla larm borta som fanns på instrument panelen)

Nu slutet av juli kommer samma larm tillbaka (motorfel: reparation behövs) Bilen hade laddats med hemladdare (har kört bil utan problem mellan byte av 12 volts fram till 28 juli.

skickade bilen till autoriserad verkstad för Citroen med bärgare, dom var ju väldigt upptagna men fick tid slutet på Augusti. dom återkom att highvoltage kabel mellan huvudbatteri och el motor kass, och skulle bytas. för me låt det väldigt otroligt att den skulle vara kass.

Hur somhelst så beställdes med var restad, kom slutet på september, dom satt i den men ingen förändring, nästa problem var att laddare var kass och behövdes bytas, beställde en själv och dom bytta denna i måndags men inget resultat.

åkte in pratade med med dom och fick svaret att det ligger 27 fasta larm i bilen. var av 2 är det dom bytt enligt som jag nämt innan, efter byte ligger dessa larm ännu kvar,
vad som händer nu är att dom väntar in svar från support från Citroen support i Rumänien vad som skall göras näst.

jag frågade om dom kunde ta bort dessa larm men dom är permanenta??? som låter helt otroligt!. skall till läggas att denna märkesverkstad har inte jobbat med Citroen innan, började för ca 2.5 år sedan dess mindre med EVs.


jag har prata runt med lite EV folk ute i Europa som tycker jag skall ta hem bilen. har fått förkarat att dom kommer byta ut hela bilen utan att den kommer funka. Bättre du köper en egen kod läsare och laddar 12 volt batteri ordenligt innan du börjar fibbla med den.


så om någon har nogot klok förslag vad jag skall göra är jag tack sam.. Ps har ingen motorförsäkring på bilen
 
Topp