Hem
Forum
Forumlista
Sök forum
Vad är nytt
Nya inlägg
Nya profilinlägg
Senaste aktivitet
Medlemmar
Aktuella besökare
Nya profilinlägg
Sök profilinlägg
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Meny
Logga in
Registrera
Hem
Forum
Elbilar
Audi
Ett år med e-tron (del 1)
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Svara på tråd
Posta utan konto!
Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!
Registrera
Logga in
Meddelande
<p>[QUOTE="Åke Immo, post: 371"]</p><p>Intressant läsning Fredrik</p><p>Jag har haft min en månad nu (den nya face liften) och upplevt delar av dessa egenskaper. Farthållaren hittar på egna hastigheter och vill göra växlingen till ny hastighet fort. Baklucke öppningen när man vill ha den är kinkig att hitta men när man råkar passerar förbi den så kan den öppna spontant vilket är olyckligt i garage. När Apple car play är aktiverat så struntar den i den andra telefonen. Om det ringer, ingen möjlighet att svara. Vid snabbladdning så stannar den av ibland och behöver startas om, sker inte varje gång men varannan. Teoretisk (uppgiven) räckvidd på på 52 mil med den nya 55 s-line verkar omöjligt med tanke på den normalt drar 2,3-2,6 kW/mil och och du kan max använda 106 kWh av batteriet.</p><p>Man har på den nya modellen två olika lampor i backspegeln för blinkers och döda vinkel varnaren, dock samma färg...</p><p>När det gäller ergonomi så finns farthållaren i en egen spak under blinker. På ratten sitter det inställningar för displayerna i mätarklustret vilka ändras väldigt sällan medans farthållaren används kontinuerligt. Tack vara det platta golvet så försvinner möjligheten att sänka fötterna för att få användning av lårstöden utan att vinkla stolen kraftigt uppåt i framkant. Dörrhöjden (tack vara det höga golvet) gör att man som 186 lång förare slår i huvudet i dörrkarmen vid ursteget om man inte kryper ihop i fosterställning. Känns som om dörren lika hög som i en A3.</p><p>Gränssnittet i MMI känns ovanligt krångligt och de har inte jobbat med användarinterface i större omfattning. Deras telefon app kan man låsa upp eller låsa bilen, inte se om den är låst. Absolut inte får ut körjournal. Man kan titta på den när den laddar.</p><p>Komforten är dock hög när den rullar och den är relativt tyst upplever jag det som.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Åke Immo, post: 371"] Intressant läsning Fredrik Jag har haft min en månad nu (den nya face liften) och upplevt delar av dessa egenskaper. Farthållaren hittar på egna hastigheter och vill göra växlingen till ny hastighet fort. Baklucke öppningen när man vill ha den är kinkig att hitta men när man råkar passerar förbi den så kan den öppna spontant vilket är olyckligt i garage. När Apple car play är aktiverat så struntar den i den andra telefonen. Om det ringer, ingen möjlighet att svara. Vid snabbladdning så stannar den av ibland och behöver startas om, sker inte varje gång men varannan. Teoretisk (uppgiven) räckvidd på på 52 mil med den nya 55 s-line verkar omöjligt med tanke på den normalt drar 2,3-2,6 kW/mil och och du kan max använda 106 kWh av batteriet. Man har på den nya modellen två olika lampor i backspegeln för blinkers och döda vinkel varnaren, dock samma färg... När det gäller ergonomi så finns farthållaren i en egen spak under blinker. På ratten sitter det inställningar för displayerna i mätarklustret vilka ändras väldigt sällan medans farthållaren används kontinuerligt. Tack vara det platta golvet så försvinner möjligheten att sänka fötterna för att få användning av lårstöden utan att vinkla stolen kraftigt uppåt i framkant. Dörrhöjden (tack vara det höga golvet) gör att man som 186 lång förare slår i huvudet i dörrkarmen vid ursteget om man inte kryper ihop i fosterställning. Känns som om dörren lika hög som i en A3. Gränssnittet i MMI känns ovanligt krångligt och de har inte jobbat med användarinterface i större omfattning. Deras telefon app kan man låsa upp eller låsa bilen, inte se om den är låst. Absolut inte får ut körjournal. Man kan titta på den när den laddar. Komforten är dock hög när den rullar och den är relativt tyst upplever jag det som. [/QUOTE]
Förhandsvisning
Namn
Verifiering
Skriv namnet på högtiden vi firar vid sommarsolståndet i boxen nedanför. Ledtråd: man brukar dansa runt en stång.
Skicka svar
Hem
Forum
Elbilar
Audi
Ett år med e-tron (del 1)
Topp