Hem
Forum
Forumlista
Sök forum
Vad är nytt
Nya inlägg
Nya profilinlägg
Senaste aktivitet
Medlemmar
Aktuella besökare
Nya profilinlägg
Sök profilinlägg
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Meny
Logga in
Registrera
Hem
Forum
Elbilar
Audi
Ett år med e-tron (del 1)
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Svara på tråd
Posta utan konto!
Gäster kan både posta nya trådar och svar, inget konto behövs!
Registrera
Logga in
Meddelande
<p>[QUOTE="Fredrik Berntzon, post: 168, member: 42"]</p><p>Ett år med e-tron (del 4)</p><p></p><p>Det finns många fler saker att anmärka på men det går inte att lista allt här. Jag kan tycka att det här är långt mer än vad man ska behöva tåla på en bil i den här prisklassen. Den rimliga förklaringen hade varit att min bil var ett måndagsex och att Audi hade tagit tillbaks den och beklagat det hela men efter hand har jag kommit till insikten att det är så här det är att köra Audi. Jag kan inte låta bli att känna mig som den där femte nollan bakom ratten.</p><p></p><p>Nu är jag så klart ganska irriterad på Audi men jag har inget incitament att skrämma bort deras kunder. Det jag är rädd för är att folk får en avig inställning till elbilar på grund av mötet med e-tron. Visst finns det några rent elbilsrelaterade missar men den absoluta merparten av bristerna är snarare knutna till Audi som märke än till e-tron som elbil. Extra olyckligt eftersom e-tron har beskrivits som ”den vanliga elbilen” och därmed kanske attraherat kunder som redan från början är tveksamma till elbilar. Jag har inte provkört konkurrenternas elbilar men min enda rekommendation är att vad ni än gör, välj inte en Audi. Alternativt då om du inte uppskattar de senaste 20 årens utveckling för då kanske du kan beställa bilen med manuellt nyckellås, klippa kablarna till alla sensorer och använda skärmen i mittkonsolen som tavelram till en bild på hunden. För som sagt de fysiska delarna verkar sitta ihop och det skramlar inte när man kör. Eller ja, i och för sig lite vid stora rattutslag men det tar vi i nästa rapport efter två år med bilen.</p><p></p><p>/Fredrik Berntzon</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Fredrik Berntzon, post: 168, member: 42"] Ett år med e-tron (del 4) Det finns många fler saker att anmärka på men det går inte att lista allt här. Jag kan tycka att det här är långt mer än vad man ska behöva tåla på en bil i den här prisklassen. Den rimliga förklaringen hade varit att min bil var ett måndagsex och att Audi hade tagit tillbaks den och beklagat det hela men efter hand har jag kommit till insikten att det är så här det är att köra Audi. Jag kan inte låta bli att känna mig som den där femte nollan bakom ratten. Nu är jag så klart ganska irriterad på Audi men jag har inget incitament att skrämma bort deras kunder. Det jag är rädd för är att folk får en avig inställning till elbilar på grund av mötet med e-tron. Visst finns det några rent elbilsrelaterade missar men den absoluta merparten av bristerna är snarare knutna till Audi som märke än till e-tron som elbil. Extra olyckligt eftersom e-tron har beskrivits som ”den vanliga elbilen” och därmed kanske attraherat kunder som redan från början är tveksamma till elbilar. Jag har inte provkört konkurrenternas elbilar men min enda rekommendation är att vad ni än gör, välj inte en Audi. Alternativt då om du inte uppskattar de senaste 20 årens utveckling för då kanske du kan beställa bilen med manuellt nyckellås, klippa kablarna till alla sensorer och använda skärmen i mittkonsolen som tavelram till en bild på hunden. För som sagt de fysiska delarna verkar sitta ihop och det skramlar inte när man kör. Eller ja, i och för sig lite vid stora rattutslag men det tar vi i nästa rapport efter två år med bilen. /Fredrik Berntzon [/QUOTE]
Förhandsvisning
Namn
Verifiering
Skriv namnet på högtiden vi firar vid sommarsolståndet i boxen nedanför. Ledtråd: man brukar dansa runt en stång.
Skicka svar
Hem
Forum
Elbilar
Audi
Ett år med e-tron (del 1)
Topp