J
Jörgen
Gäst
Jag har haft min eldriven T-king mopedbil i sju år, den rullade felfritt tills batterierna dog helt. Bilen är försedd med en svensktillverkat tystor laddare och klarar såväl
bly som litium-jonbatterier. Nya batterier erfordras. Däcken är helt nya. Det går att låsa bilen trots ett mindre fel i dörren. En strömbrytare för elhissen i en dörr behöver bytas. Motorn i vindrutetorkaren är nog inte sönder men det är ett elfel där, kanske en kabel. Annars är mopedbilen helt OK och trafikduglig om vindrutetorkaren lagas. Reservdelar finns ofta på Alibaba då bilen är gjord i Kina.
I lagat skick ligger värdet på bilen ca 35000 (med batterier), men jag har inte tid eller lust att göra jobbet, så jag slumpar den för några tusen, om den hämtas i Skåne.
Mätarställning drygt 5000 mil.
bly som litium-jonbatterier. Nya batterier erfordras. Däcken är helt nya. Det går att låsa bilen trots ett mindre fel i dörren. En strömbrytare för elhissen i en dörr behöver bytas. Motorn i vindrutetorkaren är nog inte sönder men det är ett elfel där, kanske en kabel. Annars är mopedbilen helt OK och trafikduglig om vindrutetorkaren lagas. Reservdelar finns ofta på Alibaba då bilen är gjord i Kina.
I lagat skick ligger värdet på bilen ca 35000 (med batterier), men jag har inte tid eller lust att göra jobbet, så jag slumpar den för några tusen, om den hämtas i Skåne.
Mätarställning drygt 5000 mil.